ورزش رزمی بوکس

بهترین بوکسورهای جهان:

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۴۹ ب.ظ

روی جونز جونیور

«روی جونز» به عنوان بهترین بوکسور روی زمین برای وزنهای مختلف شناخته شده است. او کلکسیونی بزرگ از کمربندهای قهرمانی دارد.
جونز قهرمان جهان در میان وزن ، بعلاوه میان وزن و سنگین وزن است. بعداز شکست دادن «جان روئیز» او تاج سنگین وزن را هم نصیب خود کرد. در بازیهای المپیک مسئول او که یک بوکسور آماتور بود خوش درخشید و عنوان بهترین بوکسور  
بازیها را به خود اختصاص داد. 

 

                               

 

بدون هیچ گونه توضیح قابل قبولی در فینال بازیها نتیجه مسابقه ۳ به ۲ به نفع بوکسور کره جنوبی «سی هان پارک» تمام شد و آمریکایی ها مجبور به قبول نقره شدند، خودسرانه و مطمئناً  برای سرپوش گذاشتن بر روی اشتباه خودشان، داوران «جونز جونیور» را بوکسور برجسته بازیهای المپیک ۱۹۸۸ نامیدند.
پس از آن جونز به مبارزات حرفه ای روی آورد وسعی کرد تجربه ناخوشایند المپیک را جبران کند.
مشخصات شخصی
روی جونز جونیور
- سال تولد: ۱۹۶۹
- زمان شروع بازیهای حرفه ای: ۱۹۸۹
- رده بازیها: سنگین وزن
- امتیازات: ۴۸ به یک
- نام مستعار: ندارد
قد: ۷۵/۱۷۷ سانتی متر
مربی: آلتون مرکرسون
مدیر برنامه ها : دان کینگ
ویژگی
با سرعت خیره کننده دستانش، حرکات سریع پاهایش در مبارزه با هر کسی پیروزی می شود.
در سال ۱۹۹۲ او توانست قهرمان پیشین جهان «جورج واکا» را در راند اول در مسابقاتی که در نیویورک برگزار شده بود، شکست دهد.
اولین عنوان قهرمانی جهان او در سال ۱۹۹۳ بود او در مسابقات میان وزن IBF به مصاف «برنارد هاپکینز» در شهر واشنگتن رفت و با اتفاق آراء برنده شد.
او از عنوان قهرمانی خود در سال ۱۹۹۴ با شکست دادن «توماس تات» در راند دوم،دفاع کرد.
در اواخر سال ۱۹۹۴ او به رده بالاتر از میان وزن رفت و در مقابل «جیمز تونی» به برد دست یافت.
تونی قدرت شکست ناپذیری در ۶۴ بازی بود و برای اولین بار این روی جونز جونیور بود که توانست او را مغلوب کند.
اما این جونز جونیور بود که توانست در مسابقات برگزار شده در هتل بزرگ MGM (لاس وگاس) برای دومین عنوان قهرمانی جهان امتیاز کسب کند، هیچگاه کسی به نبوغ جونز در زمین بوکس شک نکرده است. او اغلب چندین رده بالاتر از حریف مقابل خود بازی را خاتمه داده است.
افتخارات جونز جونیور در زدن رکوردها باعث ترقی وی شد چرا که او دسته بندی ها را از بین برد اما در وزن بالای میان وزن او هرگز با «کریس ایبانک»، «نیگل بن» و یا بوکسور ایرلندی «استیو کالینز» مسابقه نداد.
و در وزن پائین تر از سنگین وزن به مصاف قهرمان هلندی آلمانی «داریوش مایکل زوسکی» رفت و او را شکست داد و او هیچگاه نتوانست از جونز ببرد.

 

مایک تایسون

بازیهای حرفه ای مایک تایسون دستخوش تحولات بسیاری شده است و همچنان در صدر اخبار اسم او دیده می شود و به نظر می رسد مختصر شانسی برای پایان خوش این ماجراها وجود دارد.
جوانترین قهرمان سنگین وزن در سن ۲۰ سالگی مایک تایسون است. از زمانی که تایسون رقابتهای حرفه ای خود را شروع کرد، مهارت بسیارش در مشت زنی از او یک استعداد خارق العاده در بازی بوکس ساخت.

 

                              

 


آمیختن حرکات بسیار خارق العاده و سریع دست ها و سرعت پاها، که برای هر مشت زنی غیرممکن است، او را قادر ساخته که همیشه از اواخر دهه ۱۹۸۰ در مقابل حریفانش برتر باشد. زندگی شخصی و حرفه ای مایک تایسون در آخرین دهه قرن بیستم بر پایه احساسات بنا نشده است. بذر رشدش در کودکی فراموش نشدنی اش کاشته شد.
بعداز اینکه کوتاهی قد و صدای زنانه اش مایه عذابش شد، او به یک مجرم کوچک تبدیل شد. زندگی او در راه ورود و خروج از دارالتأدیب خلاصه می شد و این ادامه داشت تا زمانی که مورد توجه «گاس داماتو» قرار گرفت.


مشخصات شخصی
مایک تایسون
سال تولد: ۱۹۶۶
زمان شروع بازیهای حرفه ای: ۱۹۸۵
رده بازیها: سنگین وزن
امتیازات: صفر- ۴- ۵۰ و یک بازی نیمه تمام
نام مستعار: آیرون مایک (مایک آهنی)
قد: ۵/۱۷۷ سانتی متر
مربی: فردی روآش
مدیر برنامه ها: شلی فینکل
ویژگی
مربی و مدیر تایسون یکی از معلولین جنگ است، او کسی است که قهرمان اسبق «فلوید پاترسون» را نیز به قهرمانی رساند، مربی در زندگی شخصی و حرفه ای تایسون بر او سخت می گیرد.
مایک بازیهای حرفه ای اش را در سال ۱۹۸۵ شروع کرد و در طی ۲ سال به قهرمانی رسید و «دآماتو» در زمان کوتاهی پس از رسیدن به آرزویش در مورد تایسون، درگذشت. در سال ۱۹۹۰، سالی که عنوان قهرمانی سنگین وزن جهان را به خود اختصاص داد، باهنرپیشه ای به نام «رابین گیونز» ازدواج کرد و در مدت بسیار کوتاهی از هم جدا شدند و با حمایت کننده اش نزدیک تر شد و از تمامی کسانی که به او برای قهرمانی در وهله اول کمک کرده بودند، فاصله گرفت.
این تغییرات حاکی از آشوب شخصیتی وی بود و او از این مسئله رنج می برد و در یازده فوریه ۱۹۹۰، در مقابل چشمان مبهوت تماشاچیان در توکیوی ژاپن در مصاف جیمز باستر داگلاس در ۱۰ راند شکست خورد.
تایسون تغییراتی در گروه بندی خود ایجاد کرد و ۴ بازی برگشت با کیفیتی متفاوت را انجام داد و در شرایط مبارزه با قهرمان جدید «اواندرهولی فیلد» قرار گرفت.
اما زندگی شخصی اش در بیشتر جهات متشنج شده بود، به دلیل تجاوز جنسی به یک کاندید جوان مسابقات «ملکه زیبایی» به نام «دزیره واشنگتن» در شهر «ایندیانا پلیس» مورد محاکمه قرار گرفت.
مایک تایسون در فوریه ۱۹۹۲ به زندان رفت و اگرچه به ۱۰ سال حبس محکوم شد، اما در تابستان ۱۹۹۵ از زندان آزاد شد.
بعد از آزادی، دوباره تمام توجه و تلاش خود را در جهت بازگشت به میدان مبارزه قرار داد و بعداز تنها ۲ مبارزه، برای عنوان قهرمانیWBC به مصاف «فرانک برانو» رفت.
تایسون، برانو را در سال ۱۹۸۹ و ۷ سال پس از اولین مبارزه اش شکست داده بود و پس از کمی تلاش و تحمل سختی در راند سوم از او برد.
۸ ماه بعد، در شبی که به نظر مسابقه راحتی می آمد، قهرمان تازه از سکوی قهرمانی توسط هولی فیلد به زیر آمد و آن صرفاً مقدمه ای برای اتفاقات بعدی بود.

 

لنوکس لوئیز

لنوکس لوئیز می تواند به رده پائین تر در رده سنگین وزن بوکس جهان سقوط کند.
بوکسور ۳۷ ساله کانادایی، چهل برد از ۴۳ مبارزه را در کارنامه خود دارد و تنها باخت هایش ناشی از سبک انتخابی او است.

 

                                  


منتقدین آمریکایی فکر می کردند او هدفی سخت، اما قهرمانی دردسرساز است و بالاخره لوئیز بطور شگفت انگیز به عدم صلاحیت دست یافت و این بدلیل نابودکردن مایک تایسون در ۸ جون ۲۰۰۲ است.
در ممفیس در مقابل تماشاچیان نمادی از قدرت، توانایی و عمق ورزش بوکس را به نمایش گذاشت و در یک بازی ویرانگر و بسیار مهیج هر ۸ راند را به نفع خود پایان داد.


مشخصات شخصی
لنوکس لوئیز
تولد: ۱۹۶۵
شروع مسابقات حرفه ای: ۱۹۸۹
رده بندی: سنگین وزن
امتیازات: ۴۰ پیروزی - ۲ باخت - یک بازی ناتمام
اسم مستعار:  شیر
قد: ۵/۱۹۲ سانتی متر
مربی: امانوئل استوارد
مدیر تبلیغات: مین ایوانتس
پیروزی همیشه زندگی حرفه ای او را تشریح خواهد کرد، اما پیشرفتش فقط بخاطر پیروزیهای فراموش نشدنی اش است.
اولین مسابقه مشت زنی لوئیز راه شهرتش را در سال ۱۹۸۸ هموار کرد، وقتی او چارچوب معروف تهاجمی خود را در سئول استفاده کرد به مدال طلا دست یافت.
شرایط او ۱۸۰ درجه در همان سال تغییر کرد و از طریق به زمین زدن قهرمان اروپایی جین شانت و قهرمان بریتانیایی گری میسون و دارنده عنوان قهرمانی بازیهای مشترک المنافع درک ویلیامز در رده بندی ها صعود کرد.
آن موفقیت ها در سال ۱۹۹۳ رنگ باختند، قهرمان اول برایتون برای بیش از یک دهه قهرمان سنگین وزن جهان بود.
لوئیز آن امتیازات را با روشی نامعلوم بدست آورد، هنگامی که ریدیک بو عنوان قهرمانی WBC خود را به او واگذار کرد، اما در مقابل تونی تاکر و فرانک برانو شکست خورد.
سپس حادثه ناگواری رخ داد، در مسابقه مشت زنی مقابل اولیور مک کال تاج قهرمانی خود را در لندن از دست داد. همانند بسیاری از قهرمانان قبل از خود، لوئیز هم در رده بندی خود از طریق برتری تامی موریسون و مک کال در مسابقات برگشت بر او به رده پایین تر سقوط کرد و سپس دو نوبت با اواندر هالی فیلد، مسابقه داد و در راند دوم هر بازی قهرمان برایتونی برد و توانست تاج قهرمانی سنگین وزن خود را حفظ کند.
و بعد از باخت دوم و این بار به هسیم رحمان - میدان مبارزه را تبدیل به میدان تبلیغات رسانه ای کرد و در مرحله نهایی مسابقات به مصاف قهرمان دائمی بوکس تایسون رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
محسن مردانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی